Translate

vrijdag 3 augustus 2012

Walnotenpesto !

Hallo allemaal !

Deze keer een post die te maken heeft met koken ! Ik kook ook ontzettend graag en ben 
Ook zeker van plan om vaker kookrecepten te plaatsen !
Dit is een recept dat ik zelf heb samengesteld en ik was ontzettend blij met het resultaat ,  het was namelijk super gelukt , al zeg ik het zelf ! 

Pesto is voor mij een echt zomers bijgerechtje, je kunt het eten op een lekker stukje brood, door de pasta, op een toastje, als dip voor bij de bbq... Alles is mogelijk ! 


IngrediĆ«nten : 
* 60 gram walnoten
* 50 gram parmezaanse kaas
* 45 ml. olijfolie
* 45 ml. walnootolie
* 10 gram bieslook
* 8 blaatjes basilikum 
* snufje peper
* zout 

1. Doe de walnoten, kaas , basilikum en bieslook, zout en peper in een blender / in een kom met staafmixer . 
2. Mix het en zorg ervoor dat het een grove pasta wordt. 
3. Voeg de oliĆ«n toe en roer. Klaar is je Pesto ! Eet smakelijk ! 
    Als je de Pesto even laat staan , kunnen alle smaken goed doortrekken en smaakt het nog beter !

1 opmerking:

  1. Hoi Anni,
    Ga hem snel maken, heb het ook doorgegeven
    aan Danny, hij is ook gek op koken etc.
    Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen