Translate

donderdag 19 juli 2012

Chocolade-Aardbeien!

Hallo  allemaal!

Leuk dat jullie kijken op mijn blog !
Ik vind het echt superleuk, helemaal als ik de reacties krijg van mensen
dat ze de receptjes ook gemaakt hebben.

Ik was ook nu weer bezig om een nieuw recept te plaatsen.
Ik heb chocolade-aardbeien gemaakt !
Super lekker ! Heel verslavend ! Het duurt wel even voordat je ze kunt
 opeten, omdat de chocolade hard moet worden .
Maar als je ze eenmal eet... Mjammie ! Ik vind ze echt top !

Ik maak ze vaak op verjaardagen. Mensen vinden ze lekker,
het is echt iets wat iedereen wel lust !
Uiteraard is dit wel echt iets voor de zomer,
want je moet verse aardbeien gebruiken.

Je kunt ze maken zoals je zelf wilt ; Elke chocoladesoort kan!
Ik heb melkchocolade gebruikt. Maar dat hoeft dus niet !
Je kunt bijvoorbeeld ook melk en puur kiezen. Alles kan,
dat vind ik ook zo leuk. Variatie !

Wat heb je nodig ?

- 400 gram aardbeien
- 75 gram chocolade
- 30 ml melk

Hoe maak je ze ?
1. Smelt de chocolade. Dit kun je het beste doen door een pan met water te laten koken. In deze pan zet je een ander pannetje met de chocolade. Het pannetje moet natuurlijk wel hitte-bestendig zijn!
2. Roer goed, smelt chocolade au-bain-marie. Voeg 30 ml melk toe en roer goed door.
3. Dip de aardbeien in de chocolade. Laat de chocolade hard worden.
Dit kun je heb beste doen door ze in een koude ruimte te zetten, dan gaat het sneller.

En dan kun je smullen van deze heerlijke aardbeien !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten