Translate

zondag 7 oktober 2012

Appel-karnemelkcake !

Hallo lieve lezers !

Het appelseizoen is weer in volle gang !

Appelmoes, appeltaart, appelcompote...
Zoveel mogelijkheden !

Maar ik wilde : Appelcake ! 
Ik wilde een lekker luchtige cake, dus ik koos voor
een cake met karnemelk!
Een lekkere variant !
Deze cake is warm en koud lekker . Het is wel een grote ,
stevige cake , maar niet al te machtig.

Natuurlijk heb ik ook een foto gemaakt ;



Je hebt nodig :
* 2 eieren
* 150 gram suiker
* 225 gram bloem
* 170 gram boter + een beetje extra om in te vetten
* 2 eetlepels bakpoeder
* 150 ml. karnemelk
* vanillesiroop
* 5 appels
- aluminiumfolie

Hoe maak je de cake?
1. Verwarm de oven voor op 180 °C en vet een cakeblik in.
2. Klop de suiker met vanillesiroop (voeg na smaak toe) boter en eieren romig.
3. Doe het meel, bakpoeder en de karnemelk  erbij en roer goed door.
4. Schil de appels en snijd ze in kleine blokjes. Roer ze door het beslag.
5. Giet het beslag in het cakeblik en zet de cake 45 minuten in de oven.
6. Laat de cake in de oven en leg er het stuk aluminiumfolie over.
    Bak de cake nu nog 30 minuten verder.
    Eet smakelijk !

1 opmerking:

  1. Hoi Anni,
    Superlekker, alleen mocht er wel iets meer zoet in. Van de karnemelk proef je niets, wat ik wel verwacht had.
    Wanneer komt jou volgende lekkernij ???

    lieve gr. Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen